Lähes kaikki elokuun paketit ovat nyt postin kuljetettavana. Yhden rinkiläisen kanssa olen erikseen sopinut paketin postittamisesta maanantaina. Joten suurinosa paketeista saapunee vastaanottajilleen viimeistään tiistaina/keskiviikkona. Muutama rinkiläinen on ilmoittanut lomailevansa/olevansa estynyt alkuviikosta hakemaan/päivittämään pakettia. Joten jos omasta parista ei mitään kuulu, voi Emolta kysellä oman parin perään. Muutoin toivon saapumisraportit mahdollisimman pian Emon sähköpostiin, jotta saadaan tämä ensimmäinen kuukausi pulkkaan ennen seuraavan alkamista!

Haluaisin samalla muistuttaa rinkiläisiä vielä muutamasta asiasta. Lähetysraportit ovat olleet pääsääntöisesti erittäin perusteellisia ja hyvin kirjoitettuja, mutta myös muutamia on saapunut, joissa ei ole mainittu näitä kaikki pyydettyjä asioita. Kysyn asiat siksi, koska näin ollen minun on helpompi päivittää lähetetyt paketit ja jos paketti sattuu häviämään, tarvitsen tiedon mitä paketti on sisältänyt/mikä sen arvo on ollut -postikin tämän tiedon vaatii korvausasioissa.

Saapumisraportit ovat olleet pääasiassa myös hyviä, mutta muistutan vielä, että pelkkä kuva ei ole mikään raportti! On hyvä kertoa vähän paketin sisällöstä (vaikka se kuvasta imenisikin) JA KIITTÄÄ PARIA! Muutamalta on tämä pieni sana (kiitos) unohtunut kokonaan.

Olkaa myös tosi tarkkoja avatessanne paketteja. Elokuun aikana oli yksi paketti, jonka sisällöstä osa meni roskiin. Joten käykää pakkausmateriaalit ja kaikki paketin sisällä olevat jutut läpi, ennen kun heitätte mitään pois. Menetys ei välttämättä ole rahallisesti suuri, mutta parisi on koonnut sinulle kokonaisuuden, joka kärsii, jos osa tavaroista puuttuu.

Lisäksi olen Emona elokuun aikana joutunut hakemaan yhden ringin paketin postista. Lähettäjä oli epähuomiossa kirjoittanut minun (Emon tiedot) saajan paikalle ja parinsa tiedot lähettäjän paikalle pakettikorttiin. Minä hyvää hyvyyttäni lähetin paketin omakustanteisesti eteenpäin tälle rinkiläiselle, mutta jatkossa ei ole aikomusta maksella huolimattomuudesta aiheutuneita kustannuksia. Jos paketteja tulee jatkossa minulle, pidän oikeuden pitää ne ja sisällöt itselläni. Eri asia tietenkin on, jos paketti palautuu minulle siksi, ettei pari ole sitä noutanut tai jos paketti häviää postin käsittelyssä -Nämä tapaukset selvitetään sitten tapauskohtaisesti.

Muutoin rinki on alkanut varsin mallikkaasti. Olette keksineet toinen toistaan upeampia teemoja -tästä erityisesti olen ollut hyvin mielissäni. Jotkut päivittelivät alkuun teeman haastavuutta, mutta hyviä ideoita olette napsineet parin kyselylomakkeesta/blogista. Jatkakaa samaan malliin myös ensi kuussa!